Ce mancam in zilele caniculare de vara?

Ca in fiecare vara, zilele caniculare ne scad drastic pofta de mancare (in special mancare calda), dar acest lucru nu inseamna ca nu ne mai hranim pana la finalul anotimpului! Alimentatia trebuie readaptata in fiecare sezon in functie de nevoile nutritionale, temperaturile exterioare si produsele existente pe piata.

In zilele toride, corpul nostru depune un efort suplimentar pentru a face fata razelor UV, caldurii si deshidratarii. Tocmai de aceea, ar trebui hranit cu alimente satioase, bogate in vitamine, minerale, antioxidanti si proteine si totodata, cat mai usoare, mai light.

Chiar si pe timp de vara, nutritionistii recomanda respectarea celor 3 mese zilnice principale: micul dejun, pranzul si cina, insa trebuiesc reduse la cantitati ceva mai mici decat in restul anului si de preferat, sa se bazeze cat mai mult pe fructe, legume si alte altimente usor digerabile.

Fructele cu cel mai mare aport nutritional pe timp de vara sunt ciresele si visinele, fructele de padure, caisele si piersicile, iar in ceea ce priveste legumele, sunt recomandate vinetele, porumbul, rosiile si salata.

Este important sa cunoastem faptul ca, desi este ideal sa consumam o cantitate cat mai mare de fructe si legume in zilele caniculare, avem nevoie, totusi, atat de proteine animale, cat si de grasimi pentru o buna functionare a organismului.

Ti-am pregatit in continuare propunerea noastra pentru meniul pe care ar trebui sa il comanzi intr-o zi caniculara:

MICUL DEJUN

Micul dejun este prima si cea mai importanta masa, intrucat, dupa somnul de noapte, organismul este odihnit si asimileaza cel mai bine nutrientii din alimente.

Este esential sa luam micul dejun in fiecare dimineata. Acest lucru ne ajuta sa avem mai multa energie pe timpul zilei, sporeste concentrarea, deoarece nutrientii stimuleaza activitatea cerebrala si in plus, corpul va avea timp sa arda caloriile, fara sa le mai transforme in depozite de grasime, asa cum se intampla la masa de seara.

Pentru micul dejun, poti comanda din meniul Restaurantului Casa Vanatoreasca mancare sanatoasa si fresh, precum:

  • Omleta taraneasca cu felii de branza de vaci si rosie
  • Salata de vinete, felii de rosie si paine prajita
  • Icre de stiuca cu paine prajita si lamaie
  • Bruschete cu rosii si busuioc

Poti adauga o cafea proaspat macinata, fara zahar, limonada cu miere sau fresh din fructe 100% natural.

PRANZUL

Este normal ca, in timpul unei zile toride de vara, pofta de mancare sa scada drastic. Cu toate acestea, nu putem sta fara hrana pana la jumatatea toamnei, cand incepe sa se mai racoreasca afara, nu?! Cu atat mai mult, cu cat vara este unul dintre anotimpurile in care organismul nostru depune un efort suplimentar pentru a face fata conditiilor de mediu: raze UV, caldura excesiva, deshidratare. Tocmai de aceea, poti alege din numeroasele feluri de mancare din meniul nostru, preparate usoare, dar totodata, hranitoare: salate, supe fresh de vara, ciorbe sarace in grasimi, salate fara dressing-uri grele, mancaruri pe baza de peste si fructe de mare, etc.

Pot fi incluse bucati de carne slaba, precum vita, pui sau peste, preparata la cuptor sau pe gratar.

Iata cateva exemple de mancaruri pe care le poti comanda din meniul Restaurantului Casa Vanatoreasca:

  • Supa crema de legume cu crutoane
  • Salata casei cu ton grill
  • Salata cu avocado si curcan
  • Salata greceasca
  • Pastrav la gratar cu piure de mazare si menta
  • Tartar de ton (sau somon) cu avocado si mango

Stiai ca exista si fast-food sanatos?

Bucatarii nostri au pregatit pentru cei care pur si simplu nu pot renunta la fast-food, o varianta mult mai sanatoasa a acestui tip de mancare, cum sunt mancarurile light cu specific mediteranean, oriental si altele:

  • Platou mediteranean (humus, tabule, tzatziki, lipie)
  • Fajitas de curcan cu legume si guacamole fresh si smantana slaba
  • Sharhat de vita cu tabule si lipie

Doar nu credeati ca am uitat de nelipsitul desert! Desertul, sau mai bine zis doza zilnica de fericire, nu ar trebui sa lipseasca de la nicio masa, iar daca nu stii ce deserturi sa comanzi in zilele toride de vara, noi avem raspunsul! Alege din meniul nostru un desert racoritor sau fructat … sau ambele:

  • Inghetata asortata
  • Crepe normandie (clatita, mar, inghetata, fulgi de migdale, coniac)
  • Tort crantz de inghetata
  • Tortul casei cu fructe de padure sau cheesecake
  • Sufle de ciocolata cu inghetata

CINA

Stim ca e greu sa ai o alimentatie echilibrata in zilele caniculare. Cu toate acestea, trebuie sa iti asiguri o cina hranitoare si cat mai light, bazata pe legume si fructe.

Cand se instaleaza caldura, pofta de gatit dispare, insa nevoia de hrana nu! Iar daca tu crezi ca e imposibil ca toate retetele tale de vara preferate sa fie preparate printr-o bataie din palme, te inseli!

La Casa Vanatoreasca, bucatarii nostri sunt atenti la gusturile si nevoile tale nutritionale si ti-au pregatit o multime de preparate fresh, cu verdeturi, legume si fructe delicioase, gata sa fie servite la cina sau oricand ti se face foame.

BAUTURI

Se recomanda consumul a cel putin 2 litri de lichide pe zi.

Nu consuma mai mult de o cafea pe zi, de preferat dimineata, cand temperatura este inca acceptabila.

In timpul zilei, consuma cat mai multe bauturi fresh si necarbogazoase, precum limonade, fresh-uri si smoothi-uri.

Consuma cat mai putin alcool. Evita tariile. Poti consuma alcool seara, la cina, cand temperatura este mai scazuta comparativ cu mijlocul zilei. Se recomanda vinul diluat cu multa apa mineral (Pentru saruri) sau maximum 2-3 beri pe zi.