TOP 5 strategii simple de a manca sanatos, chiar si atunci cand nu ai timp

Alimentatia corecta este primul si cel mai important pas catre o viata sanatoasa si lunga. Insa ce facem atunci cand programul incarcat de la locul de munca nu ne permite sa gatim in fiecare zi sau sa facem cele mai inteligente alegeri alimentare? Uneori, o alimentatie sanatoasa poate fi greu de respectat printre numeroasele solicitari ale vietii. Acest articol vine in ajutorul tau si iti ofera 5 strategii simple de a manca sanatos, chiar si atunci cand nu ai timp.

A fi prins in mijlocul unor activitati solicitante, la care se adauga un stomac gol, reprezenta un pericol care ne poate abate complet de la programul nostru. Acest lucru poarta numele de urgenta alimentara. Urgenta alimentara ne va conduce catre ingurgitarea oricarui aliment disponibil, rapid si usor – de obicei mancare de tip junk food, procesata si care, conform studiilor, consumata excesiv, creeaza dependenta si provoaca afectiuni medicale grave.

Insa toate aceste neplaceri pot fi evitate cu un mic plan, format din 5 strategii simple care te vor ajuta sa mananci sanatos, chiar si atunci cand nu ai timp:

Fa o lista de cumparaturi 

Acorda-ti timp o data pe saptamana si realizeaza o lista de cumparaturi (care sa contina in special alimente mai putin perisabile – conserve, produse congelate, seminte si nuci, etc.). Apoi fa o vizita la supermarket si cumpara toate ingredientele.

A avea o lista si respectarea ei ajuta la economii de timp, bani si previne ca alimentele nesanatoase sa ”aterizeze” cumva in cosul de cumparaturi.

Produsele alimentare in conserva sau la borcan, alese cu grija, cum ar fi: legumele sau supele de pui, sardinele, somonul de Alaska salbatic, anghinarele si ardeii rosii copti, pot face mult mai usoara sarcina de a incropi o masa de ultim moment. In cazul in care alegi alimente la conserva, opteaza pentru conserve fara BPA, acolo unde este posibil.

Un alt pont extrem de util si pe care probabil ca il stii deja: nu merge niciodata infometat la magazin!

Opteaza pentru produse congelate

Legumele congelate (de preferat organice) devin o reala varianta de economisire a timpului, cu precadere daca ai deja unele in congelator si poti, astfel, evita nevoia unor cumparaturi de ultim moment la magazin.

Acelasi lucru este valabil pentru carnea de vita congelata, provenita de la animale hranite cu iarba, somonul capturat in salbaticie si fructele de padure organice.

Cumpara doar produse de cea mai buna calitate (bio, eco, 100% ingrediente naturtale) pe care le poti gasi.

Alege produse gata de consum

In cazul in care tocarea marunta a alimentelor nu isi gaseste locul pe agenda incarcata, alege legume organice verzi, proaspete, cu frunze prespalate, cum ar fi spanacul, varza creata, rucola si chiar salata verde Romaine. Produsele pre-taiate se gasesc de asemenea in multe magazine, ceea ce reduce considerabil munca in bucatarie. Este posibil sa fie ceva mai scumpe, dar in lipsa de timp merita cu prisosinta!

Stabileste zilele in care vei gati

Odata ce ai facut cumparaturile si ai o bucatarie bine aprovizionata, vei dori sa pregatesti mancarea pentru zilele urmatoare. Alege 1 – 2 zile pe saptamana (duminica si miercurea par potrivite) cand urmeaza sa petreci cateva ore in plus in bucatarie, gatind si pregatind cat de mult poti dinainte.

Cand esti cu adevarat presat de timp, mergei cel putin pe o varianta sanatoasa

Chiar si atunci cand depui toate eforturile, vor fi zile cand ti se va parea ca totul se destrama, chiar si incropirea unei simple salate. Pentru ca te-ai pregatit, vei avea la indemana nuci, seminte si alte gustari sanatoase pentru a potoli nivelul de zahar din sange, astfel incat sa nu fii de-a dreptul lihnit de foame pana la ora cinei.

Comanda mancare gatita 

Cea mai simpla metoda de a te hrani sanatos, chiar si atunci cand nu ai timp, consta in comandarea mancarurilor gatite, gustarilor si salatelor la diferite restaurante care ofera servicii de catering si livrari la domiciliu.

Noi, cei de la Restaurant Casa Vanatoreasca iti punem la dispozitie un meniu bogat, de unde poti incerca, la birou sau acasa, bucatele atent alese din bucataria traditionala si internationala, pregatite de cei mai priceputi bucatari ai nostri, cu ingrediente mereu proaspete si 100% naturale.

Pentru alte sfaturi nutritionale, comenzi si rezervari, contacteaza-ne: https://www.casavanatoreasca.ro/  la numarul de telefon: +40762.048.434 sau adresa de e-mail: office@casavanatoreasca.ro

Sunt FRUCTELE USCATE un snack sanatos?

Sunt FRUCTELE USCATE un snack sanatos? 

Fructele uscate sunt un snack sanatos daca sunt consumate cu moderatie, insa, de multe ori, avem tendinta de a merge la extreme atunci cand decidem sa ne schimbam alimentatia sau incercam sa slabim, iar acestea au potentialul de a deveni o neasteptata bomba calorica.

Adesea, ne lasam influentati de sfaturi nu intotdeauna informate sau avizate ale prietenilor, colegilor sau sfaturi citite online.

In materie de sanatate si alimentatie, deciziile trebuie intotdeauna luate cumpatat, iar sursele trebuie intotdeauna verificate. Un exemplu de gustare sanatoasa si delicioasa, dar prost inteleasa, sunt diversele tipuri de  fructe uscate:

Fructele uscate sunt snacksul la care cele mai multe persoane se decid sa apeleze in momentul in care intra la dieta pentru a pierde in greutate. Ideea ca fructele sunt cele mai sanatoase gustari si ca inlocuirea unui baton de ciocolata cu o banana, un mar sau cateva capsuni este binevenita, nu este de loc gresita. Fructele sunt un cocktail de energie si sanatate, insa ca orice alt aliment, mai ales in varianta uscata, si acestea trebuie consumate cu moderatie.

Despre fructele uscate se discuta mult in materie de beneficii aduse sanatatii, in mod special in urma unui studiu publicat in Jurnalul American de Nutritie care a dezvaluit ca fructe precum merisorul, strugurii sau prunele uscate contin dublul cantitatii de antioxidanti dintr-un fruct in stare naturala.

Pe de alta parte trebuie tinut cont de faptul ca fructele uscate pierd din volum, dar nu si din numarul de calorii. Datorita faptului ca o punga de snacksuri din fructe uscate are un impact vizual mult mai putin puternic decat un kilogram de fructe proaspete si este in acelasi timp si mai usor de consumat, tindem adesea sa facem excese.

Daca intelegem faptul ca o punga de caise intregi  nu este gandita pentru a fi consumata in cateva zeci de minute in fata computerului sau intr-o singura pauza la birou, atunci aceste tipuri de gustari devin adevarate cocktailuri de sanatate. In coz contrar, acestea au potentialul de a deveni o neasteptata bomba calorica.

Cele mai sanatoase fructe uscate:

Ca si variantele proaspete, fructele uscate difera in materie de continut nutritional. La aceste diferente se adauga si modul in care este preparat fiecare tip de fruct uscat, astfel ca se recomanda citirea cu atentie a listei de ingrediente inainte de cumparare, spre exemplu:

  • Ananasul uscat este adesea imbracat in zahar alb rafinat.
  • Bananele uscate sunt de obicei prajite si indulcite.
  • Pepenele deshidratat este sarac in nutrienti, dar are un continut ridicat de zahar, fiind unul dintre cele mai putin recomandate fructe uscate.

In incheierea listei scurte de fructe uscate nerecomandate adaugam o lista mult mai lunga de fructe uscate delicioase si pline de nutrienti:

  • marul – sursa excelenta de fibre si antioxidanti.
  • caisa – o sursa excelenta de fibre, vitamina A, vitamina C si fier.
  • mango – o sursa excelenta de omega 3 si 6 dar si de vitaminele A, C si E.
  • ciresele – una dintre cele mai bogate surse de antioxidanti din fructe, acestea contin si beta carotene, acid folic (excelent in mod special pentru femeile gravide) si fibre.
  • stafidele – poate cele mai des consumate fructe uscate, acestea nu contin colesterol dar au un continut mare de fibre.
  • prunele – o sursa bogata de vitamine, excelente pentru sanatatea digestiva.

Pentru alte sfaturi nutritionale, comenzi si rezervari, contacteaza-ne: https://www.casavanatoreasca.ro/  la numarul de telefon: +40762.048.434 sau adresa de e-mail: office@casavanatoreasca.ro